Existuje nebezpečí, že akvizice by omezila inovace na reklamním trhu a narušila hospodářskou soutěž.
Britský antimonopolní úřad ve svém konečném rozhodnutí nařídil americkému koncernu Meta, aby prodal platformu pro tvorbu a sdílení animovaných obrázků Giphy.
Podle Competition and Markets Authority existuje nebezpečí, že akvizice by omezila inovace na reklamním trhu a narušila hospodářskou soutěž mezi online platformami.
Pro konkurenty Facebooku, který patří koncernu Meta, by se například mohlo zkomplikovat vkládání animovaných obrázků. Facebook by totiž mohl od zákazníků Giphy, jako jsou TikTok, Twitter nebo Snapchat, požadovat sdílení většího objemu údajů o zákaznících.
Americký koncern se proti rozhodnutí britského regulačního úřadu odvolal, ale soud odvolání v létě zamítl. Meta v úterý uvedla, že přijímá rozhodnutí CAM a firmu Giphy, kterou získala v roce 2020, prodá. „Jsme zklamáni z rozhodnutí CAM, ale akceptujeme jej jako konečné v této záležitosti,“ uvedl mluvčí Meta.
Meta, tehdy ještě Facebook, ohlásil převzetí Giphy za 400 milionů dolarů (411 milionů eur) před 17 měsíci. Akvizice nepatřila ani zdaleka mezi největší nákupy Facebooku, který získal Instagram za 1 miliardu dolarů a WhatsApp za 19 miliard dolarů.
Redakce radí: Nechte se inspirovat zajímavými články, tipy a nápady, inspirace není nikdy dost.